Étkezz egészségesen-Tökmagolaj


Tavasszal kint voltunk a Garden expon és felfedeztem magamnak az Omnium standját.Különböző olajokat lehetett megkóstolni és kedvezményesen vásárolni.Szívem szerint haza hoztam volna mindet,de vissza fogtam magam :P  Így elhoztam egy tökmagolajat és egy arcápoló szérumot,amiről majd a későbbiekben fogok nektek írni.......

Mit is érdemes tudni a tökmagolajról és milyen pozitív hatásai vannak?
Azokon a vidékeken ahol előállítják fekete aranynak is nevezik.
Pozitív hatásai mellett még finom is,ezért érdemes be iktatni a mindennapi étkezésekbe.
Nagyon fontos,hogy hidegen sajtolt olajakat vásároljunk.A hidegsajtolás során nem sérülnek,illetve bomlanak le a telítetlen zsírsavak és vitaminok.
A hidegen sajtolt tökmagolaj nagyon sok telítetlen zsírsavat (79,4%) tartalmaz.Leginkább linolsavat tartalmaz,vagyis omega-6 esszenciális zsírsavakat.
Fogyasztása
Mint gyógyhatású készítményt napi 1-2 evőkanálnyi mennyiséget, akár csak önmagában, de kenyérrel, pirítóssal kellemesebbé tehető a fogyasztása.
Konyhában: friss salátákhoz dresszingként ízlés szerint. Látványos, és kellemes ízű különböző krémlevesek (sütőtök, brokkoli, spárga, felesborsó, stb) feltétjeként: miután kimertük a tányérba, csepegtessünk rá pár csepp tökmagolajat. Rendkívül finom és egészséges savanyú káposztával, télen különösen. Természetesen ehető főtt krumplival vagy rizzsel is. Felhasználásának gyakorlatilag nincs határa, akár tojásrántottát, vagy natúr hús-szeletet is süthetünk benne – persze az olajat sütés után kenyérrel fel lehet tunkolni! A tökmagliszttel együtt keverhető kenyér tésztájába is, aminek nagyszerű lesz az állaga, és különleges a színe. Kevésbé ismert, de egyre kedveltebb vanília jégkrémmel tálalva, ami a fiatalabb korosztálynak is újfajta csemege.
Vélemények:

0 megjegyzés: