Beszéljünk Róla - Fogamzásgátlás


Annak ellenére,hogy anno még az én időmben is tartottak felvilágosítást a suliban,a fogamzásgátlás tabu téma otthon.Legalábbis én ezt veszem észre.A szüleim nem beszéltek erről,mert nem akarták elfogadni a tényt,hogy a kicsi lányuk bizony már nem is olyan kicsi.Én pedig nem akartam felhozni a témát...
Sokunknak csak az óvszer és a hormontabletta ugrik be ilyenkor,pedig ettől jóval több dolog áll a rendelkezésünkre.
De akkor szépen nézzük sorra őket:

  • Óvszer
Könnyen be lehet szerezni,valamint megfizethető.Amelett,hogy meg óv a nemkívánatos terhességtől,különböző nemi betegségektől is megóv.Futó kalandoknál kötelező darab,de én azt mondom,hogy a kapcsolat elején.Persze ha feltétel nélkül megbízol a párodban,akkor ne.Én azt mondom,hogy job félni,mint megijedni.
  • Tabletta
Az, hogy az egyik legbiztonságosabb módszer a tabletta, annak köszönhető, hogy olyan hormonokat juttat a szervezetünkbe, melyek a méhnyakat áthatolhatatlanná teszik a spermiumok számára, illetve megakadályozzák, hogy a megtermékenyített petesejt beágyazódjon a méhbe. Pozitívumai közé soroljuk, hogy mérsékli a havi vérzést és a menstruációs görcsöket. Az ellentábor viszont elsősorban az olyan mellékhatásai miatt aggódik, mint a trombózishajlam, a testsúlyváltozás vagy a krónikussá váló hüvelyi folyás.
  • Injekció
A progesztogén nevű hormont tartalmazó injekcióra csupán 3 havonta van szükségünk, ez idő alatt pedig biztosan elmarad a menstruációnk, és annak minden negatív hozománya is. Amellett, hogy az utolsó injekciót követően 6 hónapig nem tér vissza a fogamzó képesség, olyan egyéb mellékhatásai ismertek, mint a testsúlyváltozás, pecsételő vérzés vagy csontritkulás kockázatának növekedése.
  • Hüvelygyűrű
Ha tartós kapcsolatban éltek és persze monogámok is vagytok,akkor én úgy gondolom ez a legjobb módszer.A hormongyűrű folyamatosan kis mennyiségű hormonokat bocsájt ki magából a hüvelyen belül, így gátolva meg az ovulációt.
Menstruávió első napján felhelyezed,majd 3 hétig abszolút nem lesz gondod a védekezésre.
  • Pesszárium
Nekem ez nagyon macerásnak tűnik,valamint ahhoz hogy maximálisan védjen,valamilyen spermaölő anyaggal is be kell vonni.
  • Hüvelykúp,tabletta,krém
Én mindig is ezeket a helyi fogamzásgátló,sperma ölő termékeket preferáltam.Mivel amellett,hogy védelmet nyújtanak,fertőtlenítő hatásuk is van.Ha felmentek a Pharmaton oldalára,ott mindent megtaláltok ezekről a termékekről.Kinek,mit ajánlanak.

Remélem hasznos volt számotokra ez a bejegyzés.

0 megjegyzés: